7 suurt viga, mida kaalust alla võtmiseks tehakse

Allikas: www.kehakool.ee
Toome välja vead, mida on väga lihtne vältida, kuid mida kaalust alla võtmise või üldse elustiili muutmise juures ikkagi väga tihti tehakse. Kui suudad neid vältida, oled juba poolel teel võidu poole.
Kommentaare: 5
Vali endale sportlik tegevus, mida naudid

1) Hakkad dieeti pidama. See on kaalust alla võtmise viga nr 1! Hea nipp, kuidas hinnata, kas su dieet on katsetamist väärt - vasta (ausalt ja realistlikult) ühele küsimusele: kas  sa suudad niimoodi toituda järgmised 10 aastat? Kui vastus on "jah" – siis palju õnne! Tõenäoliselt sa saavutad oma eesmärgi. Kui vastus on "ei" – siis raiskad lihtsalt aega.

2) Alustad "Olümpiamängudeks" treenimisega. Tundub isegi naljakas, aga see on väga sagedane viga. Kui sa ikka ei ole mitu aastat trenni teinud, ei ole mõistlik alustada kohe 7 korda nädalas / 10 km päevas jooksmisega. See ei vii sind mitte kuhugi. Lihtsalt tõenäosus end vigastada ja kogu ettevõtmisest loobuda suureneb.

Muidugi oleks loogiline eeldada, et mida rohkem sporti sa teed, seda rohkem kaloreid kulutad ja seda rohkem/kiiremini kaalust alla võtad. Kuid paraku ei ole meie keha nii üks-ühele robot. Alustama peab siiski ettevaatlikult ning aeglaselt ja koormust tuleb tasapisi suurendada. Anna oma kehale aega harjuda ning alles siis nõua temalt rohkem.

3) Eeldad, et tulemused tulevad KOHE: kiiresti ja palju. Kaalus juurde võtmine käib aeglaselt ja kaalust alla võtmine käib veel aeglasemalt. See ei pruugi meeldida, aga paraku isiklik arvamus siin ei loe. Maksimaalne reaalne kiirus kaalu langetamiseks on 1 kg/nädalas. Ja esimesed tulemused võivad tulla ka alles kolm kuud pärast tegevuse alustamist. Nii et, ole kannatlik! Aasta pärast soovid, et oleksid täna alustanud, isegi siis kui esimesed tulemused tulevadki kolme kuu pärast.

4) Pead kaalu ainukeseks edu näitajaks. Kaalu jälgimine on üsna tavaline, kuid kaal on ainult üks paljudest näitajatest. See, et kaal ei alane, ei pruugi tähendada, et arengut ei toimu. Kaal ei pea iga päev vähenema! Isegi mitte iga nädal. Võib-olla on ümbermõõdud väiksemaks läinud, kuid kaal sama? Võib-olla on rasvaprotsent vähenenud, kuid lihaseid juurde tulnud (kaalutõus!)? Võib-olla suudad sa teha rohkem kätekõverdusi või kükke? Võib-olla on üldine jõudlus suurenenud. Kaal on lihtsalt üks paljudest näitajatest ja sugugi mitte see kõige olulisem. Seega pole mõtet lasta kaalul oma tuju ja motivatsiooni rikkuda. Jälgi/testi ka teisi näitajaid ning alles kogupildi põhjal saad teha järeldusi tagasilöökide või seisakute kohta.

5) Tegutsed/pingutad, kuid ei analüüsi oma tulemusi. Tegevuse mitte-analüüsimine on nagu kõndimine kinniste silmadega. Kui sa ei tea, kas su pingutustel on tagajärjed, ei saa sa teha mingeid järeldusi. Sa ei saa oma tegevust efektiivsemaks muuta, sest sa lihtsalt ei tea, kui efektiivne see praegu on. Ükskõik, mida me tahame saavutada. Analüüs on elementaarne! Ära jäta seda tegemata! Vahel võib vaid väike muudatus tuua kaasa väga suured muutused tulemustes. Kuid kui sa oma tegevust ei analüüsi, siis ei saa sa seda kunagi teada.

6) Suhtud JAH/ EI meetodil. Kui sinu "tervislikul eluviisil" on kaks olekut: sa kas pead oma plaanidest grammitäpsusega kinni või oled läbikukkunud, siis võib selle kohta öelda: must-valge. See on ebaefektiivne lähenemine, sest läbikukkumise tunne iseenesest tekitab negatiivseid emotsioone, käegalöömist ja "läks trumm, mingu ka pulgad" suhtumist. Tervislik eluviis ei ole jalgpall, kus on üks võitja ja üks kaotaja. Pigem peaks võtma nii, et püüad tasapisi oma harjumusi parandada. Ja niikaua kui sa päriselt ei loobu, ei ole sa ka läbikukkunud.

7) Teed asju, mis sulle ei meeldi. Mida ebameeldivamaks sa oma tegevuse enda jaoks teed, seda tõenäolisem on, et sa sellest loobud. Vali trenn, mis sulle meeldib! Vali toidud, mis sulle meeldivad. Mitte kunagi ei tohiks ennast piitsutada (nii, et pärast on halb). Ei tohiks nälgida ega tühja kõhtu kannatada.

Ei tohiks teha midagi, mis paneb sind ennast halvasti tundma! Muuda liikumine lõbusaks. Suvel võid proovida tavapärase kepikõnni või aeroobika asemel näiteks rulluisutamist, batuudihüppeid, purjelauasõitu, sõudmist/aerutamist. Talvel lumelauda, orienteerumist, lohesõitu, metsas matkamist.

Ka siseruumides saab harrastada tohutult palju erinevaid spordialasid. Tennis, jooga, maadlemine, korvpall – kas saaks olla erinevamaid alasid? Valik on tõesti väga suur! Tuleb lihtsalt endale meelepärane ala üles leida (ära ütle, et pole aega või raha, see on prioriteetide ja fantaasia küsimus). Trenn peab meeldima! Ja toit peab maitsema! Siis saavutad ka tulemused.

Allikas: http://www.kehakool.ee

Lisa kommentaar

Kommentaarid

Alkeemik
2013-10-11 15:42:32
7.10 2013, kell 18:04 Alkeemik kirjutas:
alla pole vaja võtta, vaid vaja vorm saada kena,nt minupuhul oli mul aint kinnisidee alla võtta , kuid võtsin aru pähe ja võtsin oma kg tagasi , kadus kõik muu ilus ära:D


Ei ole jah vaja alla võtta. Oleme paksud edasi? :D
Alkeemik
2013-10-11 15:41:31
7.10 2013, kell 18:02 Alkeemik kirjutas:
see on mõtetu üldse:D


Mis asi on mõttetu?
Alkeemik
2013-10-11 15:40:28
7.10 2013, kell 18:02 Alkeemik kirjutas:
see on mõtetu üldse:D

Õpi kirjutama sõna mõttetu :)
Kõik kommentaarid