8 suurepärast piimavaba kaltsiumi allikat

Allikas: www.toitumistarkus.ee
Pikka aega püsinud kivinenud arvamus, nagu oleks piim meile parimaks kaltsiumi allikaks, on nüüdseks järjest rohkem murenema hakanud. Kui tekib küsimus, kust me oma kaltsiumi siis saama peaksime, siis soovitan vaadata suurte taimetoiduliste loomade söögilauale.
Kommentaare: 1
Kaltsiumit sisaldavad ohtralt kõik kapsalised, eriti aga jäiga koorega peakapsad

Jah, piim on toiduaine, mis sisaldab rohkesti kaltsiumi, kuid inimese organism suudab sellest omastada ainult väga väikest osa. Kuna piim sisaldab rohkesti väävlit ja ja fosforit, peab keha seda tasakaalustama palju suurema kaltsiumikogusega, kui ta piimast saab. Samuti on piimas oleva kaltsiumi ja magneesiumi vahekord kaltsiumi heaks imendumiseks ebasobiv.

Meie keha sisaldab kõikidest mineraalidest kõige rohkem just kaltsiumi, mingil määral kasutab seda pea iga rakk. Koos kaaliumiga mängib kaltsium tähtsat rolli keha metaboolsetes funktsioonides, rakkude läbilaskvuses, närvide elektrijuhtivuses, lihaskontraktsioonides, näärmetes ja veresoontes ning vere hüübimises.

Kui tekib küsimus, kust me oma kaltsiumi siis saama peaksime, siis soovitan vaadata suurte taimetoiduliste loomade söögilauale. Vaadake kasvõi elevanti. Pole veel kuulnud, et elevandid oma hiiglasuure skeleti kasvatamiseks ja tööshoidmiseks piimasaamise eesmärgil lehmi taga ajaksid. Küll aga söövad nad rikkalikult rohelisi taimi ja sealt on pärit ka nende kaltsium.

Kaltsiumi imendumiseks on ülioluline ka K2-vitamiin, mida saab samuti parimal kujul just fermenteeritud taimedest, nt hapukapsast ja nattost. Just K-vitamiin on vastutav kaltsiumi transportimise eest veresoontest luudesse, kuhu see K-vitamiini kaasabil kinnitatakse. K-vitamiini puudusel võib kaltsium hakata kuhjuma veresoontesse, pehmetesse kudedesse, südamelihasesse, silmapõhjadesse ja ajju – kohtadesse, kus see põhjustab organite häireid ja haigusi.

Vähem oluline pole seegi, et taimed sisaldavad kaltsiumi imendumiseks sobivas vahekorras räni, boori ja magneesiumi.

Järgnevalt mõned suurepärased kaltsiumi allikad:

Maitsetaimed: basiilik, rosmariin, tüümian, petersell, till, majoraan, pune, tüümian, piparmünt, salvei annavad rikkalikult biosaadavat kaltsiumi. Kasuta neid ohtralt salatites, lihatoitudes, kastmetes.

Apelsinid: sisaldavad rikkalikult kaltsiumit, kaaliumit, C-vitamiine ja beeta-karoteeni. Söö toorelt või pressi mahlaks. NB! Ettevaatust poemahlaga – see sisaldab reeglina hoomamatult suures koguses suhkrut. Apelsinid sisaldavad ka mäluparandavat koliini – B4 vitamiini, mis aitab stimuleerida ajufunktsioone.

Kapsad: kaltsiumit sisaldavad ohtralt kõik kapsalised, eriti aga jäiga koorega peakapsad. Punast peakapsast peetakse lisaks üheks kõige antioksüdantiderikkamaks aedviljaks üldse. Väga kõrge kaltsiumisisaldusega on ka lehtkapsas, mida tuntakse kale nime all.

Kikerherned ja oad: peale kaltsiumi sisaldavad need liblikõielised veel ka suures koguses vereloomeks vajalikku rauda. Blenderda ubasid maitsvaks hummuseks, lisa neid köögiviljaroogadele ja lihatoitudesse.

Rohelised lehtviljad: peedipealsed, lehtkapsas (kale), spargel, võilillelehed, brokkoli, artišokk on täis kaltsiumi ja antioksüdante. Kombineeri neid salatites oma lemmikaedviljadega, lisa avokaadot ja sinu luud tänavad sind.

Chia ja seesamiseemned: kaltsiumi, kasulikke polüküllastamata rasvhappeid ja vitamiine sisaldavad seemned võiksid kuuluda igapäevasesse menüüsse. Kaasa seemned salatitesse, puista purustatud seemnetega üle kohupiim ja jogurt. Lisaks muule on chia seemned seoses oma geeljaks muutuva konsistentsiga ka suurepärased toksiinide eemaldajad. Paisuta neid vees, lisa mandlipiima ja magusta, lisa värskeid marju – saad suurepärase maitsva magustoidu.

Kala ja mereannid: sisaldab lisaks kaltsiumile ka luude terviseks vajalikke Omega 3 rasvhappeid ja D-vitamiini. Kõige paremaks kaltsiumiallikaks peetakse pehmeid kalaluid. Kalad sisaldavad ka rikkalikult tsinki ja fosforit, mis on tugeva luulise maatriksi moodustumisel samuti olulise tähtsusega mineraalid.

Pähklid, mandlid ja kuivatatud puuviljad: need maitsvad palad on mõnusaks vahelduseks ning sisaldavad peale kaltsiumi ka rauda, tsinki ja magneesiumi. Kõige kasulikumad on pähklid siis, kui neid söömisele eelnevalt paar tundi vees leotada – see aktiveerib neis sisalduvad ensüümid ja vähendab antitoitainete hulka.

Allikas: www.toitumistarkus.ee

Lisa kommentaar

Kommentaarid

Alkeemik
2018-08-16 01:35:39


Henderson Elizabeth
Dr joy is a trust worthy spell caster and he will be of great help to you. I never believed in spell casting but After 4 years of marriage my husband left me because I lost my womb, and i was unable to give birth to children. I felt like my life has come to an end, and i almost committed suicide, i was emotionally down for a very long time, but thanks to this spell caster called Dr joy whom i met online after my friend Becky Ross told me how he also helped her to bring back her husband in less than 2 days. I believed her and decided to give Dr joy a try and i contacted him on his email joylovespell@gmail.com. and explained my problems to him. He laughed and told me that In less than 2 days, my Husband will come back to me again, and that he will restore my womb and i will give birth to children. At first i thought it was a joke but i took courage and believed as Dr joy has said and it did happen just as this Great spell caster said, My husband called me and was crying, begging for forgiveness. I forgive him and today i am so glad that all worries and problems has gone away, and we are even happier than before, another good news is that i am pregnant now, and very soon we will have our baby. Dr joy is really a gifted and a powerful spiritual man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. I advice you all If you have a problem and you are looking for a real and genuine spell caster to solve all your problems just Contact Dr joy on his email on joylovespell@gmail.com. because he will always help you to solve all problems. Once again thank you Dr joy. Thank you, thank you.
you can also call him or add him on Whats-app: +2348100452479.

Kõik kommentaarid