Kaks tuhat lisasammu päevas alandab südameveresoonkonnahaiguste riski

Allikas: www.teadus.err.ee
Suuremahulise rahvusvahelise uuringu põhjal saavad glükoositaluvushäiretega inimesed alandada südameveresoonkonnahaiguste riski kaheksa protsenti, tehes iga päev kaks tuhat lisasammu.
Kõndimisaktiivsust kahe tuhande sammu võrra tõstnute südameveresoonkonnahaiguste risk alanes aasta jooksul kümme protsenti

Kehvenenud glükoosi taluvus on teist tüüpi diabeedi eelseisundiks, mõjutades umbes 79 miljoni ameeriklase elu. Ülemaailmsed andmed on veelgi vapustavamad – hinnanguliselt 344 miljonit inimest kannatab alanenud glükoositaluvuse käes ning arvatavasti tõuseb see arv aastaks 2030 juba 472 miljonini.

Leicesteri ülikooli teadlase dr. Thomas Yatesi poolt juhitud töörühm analüüsis 40 eri maa 9306 täiskasvanud inimeselt kogutud andmeid ja avaldas sellise analüütilise uuringu tulemused ajakirjas The Lancet. Teadlased näitasid, et 20 lisaminutit mõõdukat aktiivsust (kõndimist) alandab südameataki ja insuldi riski kaheksa protsenti.

Alanenud glükoositaluvusega inimestel on oluliselt suurenenud südameveresoonkonnahaiguste risk. Dr. Yatesi poolt juhitud uuringu näol on tegemist esimese tööga, kus tuuakse arvuliselt välja, millises ulatuses kõndimine mõjutab südamehaiguste ja insuldi riski.

Kõiki uuringusse valitud inimesi informeeriti kaalulanguse olulisuse, toidu rasvasisalduse alandamise vajalikkuse ja füüsilise aktiivsuse suurendamise osas. Osalejate keskmine sammude arv päevas määrati pedomeetrit kasutades nii uuringu alguses kui ka aasta hiljem. Selle käigus selgus, et kõndimisaktiivsust kahe tuhande sammu võrra tõstnute südameveresoonkonnahaiguste risk alanes aasta jooksul kümme protsenti.

Seega võib füüsilise aktiivsuse suurendamine ka lihtsa kõndimise kaudu alandada oluliselt südameveresoonkonnahaiguste, sh südameataki ja insuldi riski ning sellised soodsad toimed ilmnevad algsest füüsilisest vormist ja kehakaalust sõltumata. Füüsilise aktiivsuse suurendamine kõrge riskiga elanikkondades on haiguste ennetusprogrammide oluliseks osaks.

Loe lisa: Walking 2000 more steps each day reduces cardiovascular risk (Medical News Today)

Allikas: www.teadus.err.ee

Lisa kommentaar

Kommentaarid