Suurim tarkus on peidus sinu kehas

Intervjuu 5 rütmi tantsuõpetaja Eugene Hedlund`ga, kes tutvustab 5 rütmi tantsu olemust ning räägib, kuidas sellega alustada ning milliseid suurepäraseid lõpptulemusi ja kogemusi võib see imeline tants kaasa tuua.
Kommentaare: 1

Rudra Shivananda: Mida kõrgem on teadvus, seda suuremad on õnn, õndsus ja kaastunne

Joogafestivali peaesineja Rudra Shivananda viib sel nädalavahetusel Haapsalus läbi festivalil avamise ja lõpetamise ning Nada jooga ja Kolmanda silma avamise töötoa.

Hingamine – side eluga

Kas sa vahel mõtled sellele, kuidas meie imeline keha töötab? Vahel on nii mõnus oma keha lihtsalt jälgida ja saada teadlikuks, mis meie kehades ja kehadega toimub. Võtame näiteks hingamise. Kas sa tead, millise kehaosaga sa hingad?

8 head põhjust, miks joogat harrastada

Mõned joogastiilid on intensiivsed ja jõulised ning teised lõdvestavad ja meditatiivsed. Ükskõik, millise stiili valid sina, jooga on suurepärane võimalus oma keha venitada ja tugevdada ning fokusseerida ja lõdvestada oma meel.

Jooga arendab meelt

Kui me mõtleme jooga peale, tulevad esimese hooga kujutlusse joogapoosid, treenitud keha või võimlemine. Kuid kas sa oled mõelnud, et jooga harrastamine võib kasu tuua ka positiivsete mõttemustrite kujundamisel igapäevaelus?

Imeline praana: miks jooga paneb meid nii hästi tundma?

Peamine põhjus, miks sa tunned end paremini peale joogatundi, seisneb elujõu liikumises, mis viib sind paremini tasakaalu, muudab sind terviklikuks ja sobib sinu mentaalsete või füüsiliste vajadustega.

Kuidas saab jooga olla kasulik igapäevase elu toimingutes?

Jooga sügavus seisneb inimese sees toimuva praktilises teadmises. Jooga pole teooria, ideed ega arvamused. See inimhinge kaart kajastab sisemisi loodusseadusi just nii, nagu nad aset leiavad.

Armasta ennast!

Alati ei nõua enese eest hoolitsemine palju, piisab jalutuskäigust looduses, mõnest enesearengu praktikast või mõnusast joogatunnist. Jooga harrastamine tähendab aja võtmist iseendale - selleks, et elada rahulikumat ja harmoonilisemat elu.
Kommentaare: 1

Kael tugevaks ja pea selgeks

Holistilises teraapias peetakse kõripiirkonda meie tahte ja isikliku vastutuse paigaks. Kui energia saab seal vabalt liikuda, siis on inimene motiveeritud ja tal on jaksu oma unistuste poole liikuda. Pakume mõned harjutused, mis venitavad ja tugevdavad kaelalihaseid, aidates vabastada pingeid, vähendades jäikust ning arendades kaela- ja kuklaosa painduvust.

Vähene liikumine on ohuks südame tervisele

Olles igapäevaselt vähemalt 30 minutit füüsiliselt aktiivne, annab see olulise positiivse efekti südametervisele, alandades südamehaiguste riski peaaegu poole võrra. Seega, leia endale igas päevas aega, et liikuda.

Kõnni oma tervis paremaks!

Vaid 30 minutit päevas 5 korda nädalas mõnusas tempos kõndimine, näiteks poodi või sõbrannale külla, tööle või niisama peale õhtusööki, parandab tervist kogu lihaskonda, siinjuures ka kõhulihaseid ning meeleolu. Mida kõndimine sinu organismile annab?
Kommentaare: 2

Kas istud arvuti ees õigesti?

Enamus meist kasutab päeva jooksul arvutit, kes pikemalt, kes lühemalt. Siin on paar head nõuannet, kuidas arvutitöökohta kujundada ja õigesti istuda, et mitte rikkuda oma rühti ega kahjustada tervist.

"Viis tiibetlast"

"Viis tiibetlast" toimib tasakaalustava harjutuste kompleksina, mis tugevdab kogu keha. Mõju ulatub nii siseelundite kui näärmeteni. Harjutused ei nõua erilist painduvust ega jõudu, aga nad avavad ja tasakaalustavad energia voolamist keha energiakeskustes. Samas elustavad nad vastavate närvide, siseelundite ja näärmete tegevust.
Kommentaare: 4

Uni uuendab sind

Oleme harjunud une rolli vähe tähtsustama, ikka kipume õhtul venitama, enne kui voodisse poeme. Vahel on hetki, kus pinged võtavad uneisu. Tasub endale meelde tuletada, kui oluline hea uni ikkagi on.

Taiji - toniseeriv tervisevõimlemine või sisemine võitluskunst meistritele?

Rahvusvaheliselt hinnatud Hiina sisemise võitluskunsti taijiquan meister Scott M. Rodell arutleb, mis on taiji tõeline olemus ning kuidas on juhtunud nii, et seda peetakse tänapäeval idamaiseks tervisevõimlemiseks või lihtsalt üldfüüsiliste harjutuste koguks.

Tasakaal keset tormi

Joogas kasutatakse emotsionaalse tasakaalu saavutamiseks füüsilise tasakaalu harjutusi, kuna meie füüsiline ja emotsionaalne tasakaal on seotud. Kui suudad järgnevate harjutuste ajal keskendatult seista ja oma keha valitseda, siis suure tõenäosusega iseloomustab sind tasakaal ka igapäevases elus.

Spordipõlgus on pärilik

Vähe liikuv ja kaalu koguv inimene pole tingimata laisk ega tahtejõuetu. Diivanil lösutamise põhjuseks võivad olla geenid, näitas ajakirjas PLoS Genetics ilmunud uurimus.

Jooga on lihtne!

15. veebruaril toimub esmakordselt Joogafestivali Talvepäev, Tallinnas. Sellel sisutihedal päeval keskendume neile joogapraktikatele, mida saab igapäevaelus hõlpsasti kasutada, vahel isegi joogamatti lahtirullimata.

Kaks tuhat lisasammu päevas alandab südameveresoonkonnahaiguste riski

Suuremahulise rahvusvahelise uuringu põhjal saavad glükoositaluvushäiretega inimesed alandada südameveresoonkonnahaiguste riski kaheksa protsenti, tehes iga päev kaks tuhat lisasammu.

7 suurt viga, mida kaalust alla võtmiseks tehakse

Toome välja vead, mida on väga lihtne vältida, kuid mida kaalust alla võtmise või üldse elustiili muutmise juures ikkagi väga tihti tehakse. Kui suudad neid vältida, oled juba poolel teel võidu poole.
Kommentaare: 5

Joogafestivali peaesineja David Lurey: elu ei pea alati võtma nii tõsiselt

Joogafestivali peaesineja David Lurey on tulemas esimest korda Eestisse ning ta avaldas lootust, et iga festivalil osaleja saab sellest inspiratsiooni ja lootust, mida tuua oma igapäevaellu.

Teraapiatants: tantsi end terveks!

Sel nädalavahetusel, 8.-9. juunil toimub Tallinnas Mehhikost pärit võrratu teraapiatantsu õpetaja Maria Martinez Ros'i kursus, mis on võimas psühhoteraapia vahend läbi loomingulise liikumise.

KRISTJAN PUUSILD: Jooks on mäng

Alkeemia Akadeemia üks esinejatest jooksufilosoof Kristjan Puusild mõtiskleb jooksmise, enesepetumehhanismide, naudingu ja kannatuse ning keha ja vaimu ühtsuse teemal.

ALKEEMIA AKADEEMIA IV: "Iidne ja moodne tervis – kaamosest välja!"

Sel KOLMAPÄEVAL, 3. aprillil kell 18 Von Krahlis annavad kevadväsimusest välja tulemiseks hüve nõu taimetark MERCEDES MERIMAA, ajurveeda spetsialist ALEKSANDR DRELJOV ja jooksutreener KRISTJAN PUUSILD.

Lihtne katse ennustab elu pikkust

Brasiilia Rio de Janeiro spordikliinikus paluvad arstid inimestel kehalise seisundi hindamiseks põrandale istuda ja seejärel tõusta. Katse tulemused ennustavad edukalt vanemaealiste surmariski, näitas ajakirjas European Journal of Preventive Cardiology ilmunud uurimus.

Suur kehaline aktiivsus võib olla halva vaimse tervise tunnismärk

Inimestel, kes teevad nädalas 2,5-7,5 tundi sporti, on keskeltläbi parem vaimne tervis. Suurem tundide arv on samas seotud halvema vaimuseisundiga, näitas Columbia ülikooli teadlaste uuring.
Kommentaare: 1

Treeningu positiivsed efektid

Istuv eluviisi tagajärjeks ei ole üksnes lõdvemad lihased ja üleüldine nõrkus, vaid vähene liikumine tekitab probleeme kehakaaluga, mis omakorda võib päädida depressiooniga. Seepärast proovi liikuda nii palju kui võimalik - sinu keha tasub sulle selle eest.

Tants kui elu

1960.-ndatel avastasid psühhiaatria alal töötavad tantsuõpetajad, et kontakti ja sideme klientidega võib saavutada sõnadeta, läbi liikumise. Nii kasutab seeläbi sündinud tantsuteraapia liikumist isiksuse, emotsioonide ja kogemuste väljendusvahendina.
Kommentaare: 1

Uussportlase väljakutsed

Liikumine ja muutumine on looduses kõige loomulikum asi. Inimene soovib aga loodusjõude üle kavaldada ning oma mugavustsoonis püsida. Kuidas leida endas tahe ja motivatsioon, et hakata liikuma ning seda ka nautima?

Maaühendus annab elujõu

Selleks, et täita oma isiklikke ja tööalaseid eesmärke, on vajalik maise ja vaimse energia liit. Olles ühenduses maaga, saame endasse maist energiat, mis annab meile vajaliku elujõu. Kuidas aga energia paremini liikuma panna?
Kommentaare: 2

Back on Track´i tooted – iidsed teadmised ühenduses kaasaegse tootmistehnoloogiaga

Back on Track - tooted, mis koguvad endasse kehasoojust ning peegeldavad seda kandjale edasi, ennetades ja ravides nii põletikke ning parandades verevarustust. Tähelepanu! Tegemist on reklaamtekstiga.

Treening äratab tüvirakud

Lihastes asuvad tüvirakud reageerivad treeningule, näitasid Illinoisi ülikooli teadlaste poolt teostatud uuringud. Seega tuleb välja, et treening on parim viis vananevate lihaste eest hoolitsemiseks.

Teeme tutvust Kundalini joogaga

Jooga on populaarne, isegi trendikas. Iga end vaimseks pidav inimene peab justkui tegelema joogaga. Jooga on aga midagi palju enamat kui küünlavalgusel spordiklubis võimlemine. Tänu Maailmaparandajate-videole teeme tutvust Kundalini jooga seesmise olemusega.
Kommentaare: 5

Uisutamine on tasakaal

Miks peaks inimene minema jääle ning püüdma nugaõhukesel uisuteral balansseerida? Võib arvata, et seda tehakse põnevate elamuste saamiseks, kuid miks mitte ka oma keha maksimaalseks tunnetamiseks ja tasakaalu viimiseks. Kõige toredam on uisutamise juures siiski emotsionaalse tasakaalu saavutamine - uisutades peab niivõrd keskenduma keha koordineerimiseks, et ununevad kõik mured.

Sport aitab vältida migreeni

Uue uurimuse kohaselt võib korrapärane füüsiline tegevus olla migreeni vältimiseks sama tõhus kui lõõgastusteraapia või retseptiravimid.

Kuidas liikumisega alustada?

Igasugune füüsiline aktiivsus on parem kui mitte midagi. Isegi väikesed muudatused nagu: lifti asemel kasutan treppi, lähen tööle jalgsi, teen lõunatunni ajal jalutuskäigu jne, võivad kaasa aidata füüsilise vormi parandamisele, kui need on järjepidevad ja regulaarsed.

Jooksurada terviseklubis

Jooksurada on terviseklubi treeningseadmete edetabelis esikohal, energiakulu on samuti kõige suurem. Jooksmine tugevdab kehalist võimekust, südame - vereringe talitlust ja aitab põletada rasvu. Kuid lisaks jooksurajal jooksmisele võib rajal ka lihtsalt kõndida.

Liikumine südame-veresoonkonna haiguste vältimiseks

Treeningu või füüsilist pingutust nõudva tööga tuleks tegeleda vähemalt kaks korda nädalas ja üle poole tunni korraga. Juhul kui olete otsustanud valida endale sobiva spordiala ja seda regulaarselt ning ohutult harrastada, tuleks silmas pidada järgmist:

Intensiivne intervalltreening rasva põletamiseks

Liigset keharasva, mis koguneb mõningasest ületoitumisest lihasmassi kasvatamise ajal, on näha alati, kui peeglisse vaatad. Tõenäoliselt mõtled, et sind ootab selle liigse kihi hävitamiseks ja äsja lihvitud musklite nähtavale toomiseks ees lõputu piin jooksu-, velo- või ellipstrenažööril. Ent õnneks pole see siiski vajalik.

Esimest korda jõusaalis...

Esimene asi, mis tuleks endale selgeks teha, on see, et iga inimene on erinev ja tal on erinev kehatüüp: mõnel on õllekõht ees, mõni on lihtsalt tüsedam. Mõnel on just vastupidiseid probleeme. Seega on igal inimesel vaja hakata treenima kohe algusest peale erinevat moodi.

Jooksmine

Jooksmine on kujunenud üheks populaarsemaks spordialaks tervisesportlaste seas. Esiteks on jooksmine odav, vaja on vaid spordiriietust ja jooksususse. Teiseks on jooksmine väga tõhus vahend südame tugevdamiseks, seda nii tervise tugevdamise kui haiguste ennetamise suhtes. Ja kolmandaks on jooksmine lihtne, joosta saab kõikjal. "Pole olemas halba ilma, on vale riietus". Jooksmine sobib iga ilmaga, ka pimedas ja talvel on see ju sisuliselt võimalik. Jooksmisega kaasneb suur organismi energiakulu - jalgrattaga tuleks sama energiakulu saavutamiseks ligi kaks korda kauem sõita.
Kommentaare: 2

Jalgrattasõit

Jalgrattasõidul on tugev mõju meie tervisele, kehalisele võimekusele ja heaolule. Jalgrattaga sõitmisel on palju eeliseid ka tervise seisukohast. Kui jooksmisel langeb peamine koormus jalgadele, siis nüüd lisaks veel juhtrauale, sadulale ja pedaalidele. Seega on spordiala väga sobiv ka liigeseprobleemide ja ülekaalu korral. Samuti on jalgrattasõit hea spordiala teiste alade tegijatele. Jalgrattasõitu võib harrastada kõrge vanuseni.
Kommentaare: 1

Tähtsamate aeroobikastiilide lühiiseloomustus

Aeroobika on muusika saatel tsükliliselt korduvate harjutuste ja liikumiskombinatsioonide sooritamine, kus haaratakse töösse suur osa lihaskonnast ja energiatootmine toimub hapniku osalusel. Vastavalt muusikale saab läbi viia erinevaid treeninguid, kergemaid ja raskemaid. Erinevaid aeroobikastiile on viimasel ajal lisandunud järjest enam. Eristatakse tugi - liikumisaparaati vähem põrutavat (low impact) ja enam koormavat (hi impact) stiili, spetsiaalsetele pinkidele üles - alla astumist (stepaeroobika).