Uni uuendab sind

Allikas: M. Edlund "Puhkamise jõud"
Oleme harjunud une rolli vähe tähtsustama, ikka kipume õhtul venitama, enne kui voodisse poeme. Vahel on hetki, kus pinged võtavad uneisu. Tasub endale meelde tuletada, kui oluline hea uni ikkagi on.
Unenägude ning täieliku valvsuse ja teadlikkuse abil võib unest saada põnev seiklus

Elu on rütmiline. Kogu elu koosneb vahelduvatest aktiivsuse ja puhkuse tsüklitest, milles unel on väga oluline osa. Elamine tähendab pidevat rakkude, kudede ja infosüsteemide taastumist ning uuenemist. Uni on selle taastumise vajalik osa.

Elades igapäevast elu keha loomuomaseid reegleid järgides, on meie tervis parem ning kogeme, et meie elul on tähendus ja tasakaal. Me kõik vajame head und nagu toitugi. Kuid uni pakub rohkematki kui parem tervis ja hingeline tasakaal.

Tuhandeid aastaid on inimesed püüdnud aru saada, milleks und vaja on. Siinkohal mõni vastus, mis on leitud alles viimaste aastate jooksul ning mida iga aastaga lisandub.

1. Uni on vajalik kehakaalu kontrolli all hoidmiseks.

2. Uni on vajalik mälu ja õpivõime säilitamiseks.

3. Uni on vajalik kliinilise depressiooni vältimiseks.

4. Uni on vajalik uute ajurakkude kasvuks.

5. Uni on vajalik külmetus- ja nakkushaigustesse haigestumise vältimiseks.

6. Piisava kestusega uni takistab veresoonte lubjastumist, ennetades sellega südameatakki ja insulti.

7. Piisava kestusega uni on vajalik meie elu suunava bioloogilise kella töökorras hoidmiseks.

Uni võtab meilt minut minuti haaval rohkem aega kui ükski teine puhkusevorm. Tervise ja heaolu huvides peaks unele kuluma umbes kolmandik meie elueast. Võib-olla seetõttu, et meie tegevus une ajal sedavõrd passiivsena näib ja meie teadvus magades välja lülitub, ei oska me une tohutuid väärtusi hinnata. Ent õigesti magamise oskuse valdamine suurendab õpivõimet ja parandab mälu.

Unest on suur abi kehakaalu kontrolli all hoidmisel. Võite astuda mitu pikka sammu haiguste ennetamise teel, vältida diabeeti, südamehaigusi, insulti ja vähki. Teil on kergem mõelda ja sealjuures loovalt mõelda, alustada elu voolusängi juhtimist, tasakaalustada aktiivsust puhkusega, kasutades selleks viise, mille peale te varem poleks tulnudki. See, mis teie aju ja kehaga une ajal toimub, on uuenemine.

Kui te teate, kuidas magada, kus magada ja millal magada, võib magamine olla enam kui lihtne ja kerge. See võib olla meeldiv ja kirgastav, võimalik et kõige tähtsam puhkuseliik teie uuenemiseks ja taastumiseks.

Puhkus on originaalne transformatiivne tehnoloogia. See on võime, mis on alati teiega. Õigesti magada osates võib uni olla rohkemat kui mõnus. Unenägude ning täieliku valvsuse ja teadlikkuse abil võib unest saada põnev seiklus.

Allikas: Matthew Edlund "Puhkamise jõud"

Lisa kommentaar

Kommentaarid